Vista aérea

19/5/2020

Després de l'obligada paralització de l'activitat en el sector de la construcció durant la segona quinzena del mes de març, durant el mes d'abril i maig, continua l'execució de les obres de la Variant Nord de Bétera, iniciades el passat mes de desembre, amb una inversió de 15,3 milions d'Euros.

El Servici de Construcció i Control de Qualitat, de l'Àrea d'infraestructures de la Diputació de València, está poratant a terme les obres de construcció de la primera fase de la variant. Mentrestant al departament de projectes es treballa en la segona fase que permetrà donar continuïtat a aquella fins la carretera CV-333, de Bétera a Olocau.

Les obras duen un bon ritme, i se centren actualment en activitats relacionades amb la reposició dels tancaments i les diferents xarxes de reg que cal adequar al nou traçat de la carretera. Els treballs compten amb un gran nombre de personal ocupat tant en l'execució directa com en el subministrament dels materials que es requereixen en aquests moments, com són elements prefabricats i tuberies de diferents diàmetres.

Al mateix temps, es continúa amb el moviment de terres, utilitzant maquinària pesada que permet fer aquests trteballs amb més rendiment i rapidesa. L'equip de maquinària present a l'obra inclou, a més de que és habitual, sis excavadores retrogiratòries de gran tonellatge i dos camions dúmper extravials, que a causa del seu gran tamany, circulen només per l'interior de la zona d'obra.

 

La variant inclou la constucció de quatre glorietes que, junt a la remodelació de la que hi ha a la carretera CV-333 perquè puga albergar el ramal corresponent al nou tram, i les vies laterals de servici, proporcionaran un control total dels accesos a la carretera que s'està construint.

La secció consta dos carrils de 3,0 m, cada un, amb vorals-bici de 2,0 m a cada costat. A més, en la línia de promoure la mobilitat ciclo-pedestre i la seguretat dels usuaris no motoritzats, es construïrà una via d'ús compartit ciclo-pedestre, de 2,3 m d'amplària, segregada i protegida de la carretera.

 

Per tal de salvar el pas de la línia de metro València-Bétera, així com els barrancs del Carraixet i del Cirerer, caldrà construir quatre estructures, entre les quals destaca la del barranc del Carraixet, amb 164 metres de longitud, distribuïda en 5 envans.

També s'hi instalará ellumenat en tres de las glorietes com a mesura per incrementar la seguretat de les interseccions. I per rematar l'obra, es realitzarà la restauració paisatgística de la zona mitjançant l'enjardinat de les glorietes, la repoblació vegetal dels talussos i la col·locació de pantalles acústiques en els trams pròxims a edificacions.

Està previst que esta fase de la variant estiga finalitzada en desembre de 2021. L'obra evitarà el pas de 12.000 vehicles diaris per la travesia d'este municipi del Camp de Túria, i millorarà la fluidesa del trànsit de la carretera CV-310 al temps que reduirà els temps de recorregut. Això comportarà una disminució significativa de la contaminació acústica i ambiental, i un increment de la seguretat viària, i tot plegat redundarà en una millora significativa del dia de les veïnes i veïns de Bétera.

 




Imatge tornar enrere