Versió per a imprimir

La Diputació desenvolupa una eina digital per a garantir la seguretat durant el Gran Premi de Cheste

  • Una plataforma cartogràfica implementada des de Divalterra permetrà al Consorci Provincial de Bombers minimitzar el temps de resposta davant qualsevol emergència en el Circuit Ricardo Tormo i voltants
Imagen
14/11/2019

Una aplicació informàtica dissenyada pel Consorci Provincial de Bombers i Divalterra permetrà gestionar les possibles emergències de seguretat que es produïsquen durant el Gran Premi de Motociclisme de Cheste, que se celebra el cap de setmana del 15 al 17 de novembre.

 

Este servidor cartogràfic, desenvolupat amb tecnologia GIS, conté tot tipus d'informació –gràfica, numèrica i plànols de detall– tant del propi circuit com dels accessos, nuclis de població pròxims i indústries confrontants.

 

L'accés a esta eina és multiplataforma, la qual cosa permet el seu ús, no sols des del Lloc de Comandament Avançat del Consorci, sinó també en les pròpies tauletes digitals que porten els bombers als vehicles d'emergència.

 

Així, segons explica el director del projecte, Antonio Mas, “enguany s'ha actualitzat tota la informació per a adaptar-la a la nova realitat de l'entorn del circuit, tant per les noves graderies instal·lades com pel parc logístic que s'està construint en la zona sud i que implica una modificació en els accessos i vies d'evacuació”.

 

D’altra banda, l'oficial cap de Prevenció del Consorci Provincial de Bombers de València, Jorge Sánchez, explica que “es tracta d'una eina única a Espanya, que l'any passat es va posar en marxa a mode de prova i, donats els bons resultats obtinguts, en esta ocasió utilitzaran tots els organismes implicats en la seguretat de l'esdeveniment: Guàrdia Civil, Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències i la pròpia seguretat del circuit”.

 

Quant a l'aplicació pràctica, Sánchez explica que “l'eficàcia d'una intervenció d'emergència es basa en la rapidesa de resposta i en disposar de la informació suficient per a actuar immediatament: d'ací la importància de comptar amb esta plataforma cartogràfica de gestió, que localitza el punt crític i ens aporta tot tipus d'informació per a actuar-hi”.

 

Dades del Pla d’Autoprotecció

 

El servidor cartogràfic parteix de les dades procedents del Pla d'Autoprotecció del Circuit, que estaven en format paper, per a integrar-les en l'aplicació web a la qual es pot accedir a través de qualsevol equip informàtic.

 

El servidor compta així amb diferents mapes en format digital, que es representen acompanyats de tota mena d'informació útil per a la gestió d'emergències per part dels organismes encarregats de la seguretat de l'esdeveniment.

 

Així, recull imatges i dades detallades sobre els accessos i eixides del recinte, elements de protecció, recorregut fins als accessos, rutes d'evacuació, graderies, locals, recintes i edificis, i també totes les activitats de risc d'empreses pròximes, així com el possible transport de mercaderies perilloses.

 

D'esta manera, este servidor cartogràfic permet, davant una emergència, saber en quin punt exacte s'ha produït l'incident i a quina distància s’hi troben els accessos i eixides més pròximes, quin és el recorregut, els hidrants més pròxims, les característiques de la infraestructura on s'ha produït, si existeixen elements confrontants o les zones industrials pròximes i els seus plans d'evacuació, amb altra informació d'utilitat.

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet