Versió per a imprimir

Més de 100 ajuntaments augmenten la seua liquiditat amb l'ajuda de la Diputació per a ordenar i registrar els seus béns

  • La corporació provincial ha prestat assistència tècnica a 118 localitats en els últims quatre anys. Els municipis poden arribar a estalviar-se fins a un 95% del cost d'aquests inventaris de béns
  • La diputada d'Assessorament Municipal, Conxa García, visita Alcàsser i Villanueva de Castellón, els dos últims ajuntaments que han sol·licitat aquesta actualització patrimonial que demanda Hisenda
Imagen
11/10/2018

En els últims quatre anys més d'un centenar d'ajuntaments valencians han vist augmentada la seua liquiditat en comptar amb l'ajuda de la Diputació de València per a ordenar i registrar els seus béns, un requisit que el Ministeri d'Hisenda demanda i que ha de quedar reflectit, a manera d'inventari, en el pressupost de cada consistori.

 

Els dos últims municipis a sol·licitar ajuda a la Diputació per a actualitzar el seu Inventari de Béns han sigut Alcàsser i Villanueva de Castellón, la qual cosa suposarà un estalvi considerable per a aquestes dues localitats valencianes. Amb aquest motiu, la diputada d'Assessorament Municipal, Conxa García, ha visitat els ajuntaments de tots dos municipis juntament amb un assistent tècnic, per a reunir-se amb els alcaldes Eva Zamora i Óscar Noguera i iniciar els tràmits corresponents.

 

Aquesta assistència de la corporació provincial permetrà als ajuntaments d'Alcàsser i Villanueva de Castellón estalviar un 25% del cost total en l'actualització del seu Inventari de Béns. Tant l'alcaldessa del municipi de l´Horta Sud, Eva Zamora, com l'alcalde de la localitat de la Ribera Alta, Óscar Noguera, que podran destinar aqueixos diners a altres projectes, agraeixen l'ajuda per part de l'àrea d'Assessorament de la corporació provincial. En el cas de Villanueva de Castellón, l'alcalde barreja, entre altres opcions, destinar els diners que s'estalviarà en qüestions tècniques a escanejar documents de l'arxiu històric per a acostar la història del municipi als seus habitants.

 

Des de l'any 2014, la Diputació de València ha assistit en l'actualització d'inventari de béns a 118 ens locals, entre els quals s'inclouen ajuntaments i mancomunitats. L'estalvi per als consistoris gràcies a la mediació de la corporació provincial pot aconseguir fins al 95% en els municipis amb menys de 500 habitants i un pressupost màxim de 300.000 euros.  

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet